1138 Budapest, Tomori u. 34. info@nks.hu +36 1 224 0610

Egy sikeres üzleti vállalkozás működéséhez elengedhetetlen, hogy ügyfelei számára megszakítás nélkül elérhető legyen minden terméke és szolgáltatása. A modern vállalkozások kitettsége az informatika irányában egyre csak növekszik, újabb és újabb digitalizációs eszközök kerülnek bevezetésre. Az IT rendszer komplexitása egyre gyakoribb IT leállásokhoz vezethet, egy-egy ilyen leállás jelentős mértékű anyagi károkat tud okozni egy cégnek akár 24 óra alatt.

Egyetlen leállás teljes költsége is fájdalmas

Vegyük egy átlagos hazai kisvállalat példáját:

Példa Kft. havi 25 millió forintos árbevételt termel 16 alkalmazottal, havi 8 millió forint bérköltség mellett 176 munkaórában. A termeléshez gyakorlatilag elengedhetetlen az informatikai háttér, ezért 85% IT-kitettséggel kell számolni. Az értékesítés kis részben digitalizálva lett, ezért ennek csak 35% az IT-kitettsége.

Ha egyetlen napra leáll az informatikai rendszer, akkor Példa Kft.:

  • 272727 Ft veszteséget termel
  • 375000 Ft bevételtől esik el
  • további többmilliós kárt jelenthet a cég piaci megítélésén esett csorba és az esetleges ügyfélvesztés

Tehát Példa Kft. számára is megéri megfizetni egy olyan szolgáltatást, ami ennek az összegnek a töredékéért nyújt védelmet a leállások ellen.

Mi vezethet kritikus leálláshoz?

A nem tervezett informatikai leállások oka lehet:

  • Szervermeghibásodás – egy egyszerű alkatrész csere is több nap leálláshoz vezethet, egy teljes szerver csere hetekig eltarthat
  • Kibertámadás – a manapság egyre gyakoribb zsarolóvírusok titkosítják a szervert, ennek teljes újratelepítése több napot vesz igénybe
  • Szervertermet érintő tűzkár, vízkár, betörés – ez a legköltségesebb leállás fajta, mivel nemcsak az eszközöket, de a szerververmet is „cserélni kell”
  • Hosszan tartó áramkimaradás – az áramszünet után a teljes rendszer újraindítása is több órát vehet igénybe
  • Hirtelen megnövekedett terhelés – a nem tervezett túlterhelés a szerverek, tárolók és hálózati eszközök meghibásodásához vezethet

Pár éve kezdett el itthon is nagy szerepet kapni a Black Friday, amely hatalmas akciókat jelent a boltokban egy napon vagy hétvégén. Ilyenkor a boltok webshop felületei pillanatok alatt túlterheltek lesznek és leállhatnak. Az egyik legnagyobb elektronikai áruház is így járt: „A Black Friday sikere minden elképzelésünket és várakozásunkat felülmúlta. Szervereinket előzetesen felkészítettük a szokásos terhelés ötszörösére, ám a forgalom több mint harmincszorosan haladja meg az átlagos mértéket.” – nyilatkozta Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezetője.

Disaster Recovery mint szolgáltatás

Ahhoz, hogy az informatikai rendszer minden fent felsorolt esetben tovább működhessen, nem elég csupán az adatmentésről gondoskodni. A meglévő IT rendszert (de legalább a kritikus üzleti folyamatokat kiszolgáló eszközöket) egy külső helyszínen (DR site) duplikálni szükséges. Egy DR site kiépítésével a meglévő teljes informatikai rendszer beruházási és fenntartási költsége közel megduplázódik!

Erre kínál alternatívát az NK Services (Magyarország) Kft. Virtuális Disaster Recovery (vDR) szolgáltatása, ami saját adatközpontból szolgáltatásként nyújt szerver erőforrást a váratlan leállások idejére. A szervervirtualizációnak köszönhetően a szerverek rendszeresen mentésre kerülnek adatközpontunkba, ahonnan akár órákon belül indítható az összes szolgáltatás.

Az NKS vDR szolgáltatás költsége töredéke a leállások okozta veszteségnek és kiszámítható, mivel a minimális havi rendelkezésre állási díj mellett csak a leállás ideje alatt számít fel előre definiált használat-alapú díjakat.

 

Ammennyiben cégének fontos a szolgáltatás folytonosság, vagy szeretné kiszámolni, hogy egy esetleges leállás milyen mértékű kárt okozna, látogasson el a www.nks.hu/vdr oldalra.